Tuesday, October 23, 2012

PELIK!: Malam Tanpa Siang Selama 3 Hari Seluruh Dunia?!!


Para saintis NASA cakap satu fenomena pelik akan berlaku pada penghujung tahun  ini dimana bumi akan bergelap selama 3 hari berturut-turut bermula dari 23 hingga 25 Disember nanti.


Macam-macam spekulasi mula bermain dan banyak blog dan forum membincangkan tentang fenomena ganjil ini. 

Kalau gerhana matahari paling lama bergelap pun 15-30 minit. Itu pun di beberapa negara sahaja yang mengalaminya. Tapi ini, selama 3 hari atau 72 jam kita akan merasai malam sahaja dan ianya berlaku di seluruh dunia bukan negara-negara tertentu seperti gerhana. 

Sumber dari JurnalMalaysia

5 comments:

  1. Allah tak pernah kekalkan malam tanpa siang,

    ReplyDelete
  2. Astaghfirullah !! smoga kita dpt bertaubat sebelum trlambat dan Allah bleh buat apa2 shj yang DIA mahu firman Allah yg bebunyi : "kun fayakun" mksudnya "Sesungguhnya keadaan kekuasaan Allah itu apabila menghendaki sesuatu, Allah berkata, jadi, maka benda itu jadi"

    ReplyDelete
  3. Hari itu pasti tiba.. kcuali bg mereka yg briman. Bisa melihat jln wlupun dlm kelamm.. allhua'lam..ayuh pertingkatkan amal bersama..

    ReplyDelete
  4. 23/12/2012 saya dapati matahari masih timbul di ufuk timur, mulanya cerah ada kelainan sedikit dilindungi awan hitam, tetapi cahaya matahari putih bersih lebih kurang jam 9.30 pagi hingga senja tiada lagi kelihatan matahari; mungkinkah dilindungi awan seperti kabus tebal ( jerebu ), cuaca sepanjang hari masih cerah tidak seperti semasa gerhana matahari. situasi lengang burung2 pun tiada kedengaran berkicau seperti biasa. " ini kisah di tempat saya di Daerah kuantan, Pahang "

    ReplyDelete
  5. ANGKASA dah nafi rupanya....
    http://perisikrimba.blogspot.com/2012/11/angkasa-bumi-tak-jadi-bergelap-3-hari.html

    ReplyDelete